ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A TILAMED Kft., mint a KidsVital Gyermekorvosi Központot üzemeltetője (székhelye: 1182 Budapest, Szakolcai utca 8. cégjegyzékszáma: 01-09-424040, adószáma: 32436419-2-43,) mint szolgáltató, valamint a szolgáltatást igénybe vevő Ügyfél együttesen: Felek) között létrejött egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésekre a Felek ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az irányadóak.
Jelen ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Szolgáltató és az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő páciens – a továbbiakban: Ügyfél – között létrejött szolgáltatási szerződés kifejezetten nem rendelkezik, és amely ilyen módon a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
Az Ügyfél a szolgáltatási szerződés (betegtájékoztató, beleegyező nyilatkozat, stb.) aláírásával elismeri, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, tudomásul vette, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani, amely módosítást- a módosítás hatályba lépését legalább 15 nappal megelőzően – a honlapján köteles közzétenni, valamint nyomtatott formában a betegváróban kifüggeszteni.
A módosított ÁSZF a szolgáltató honlapján (www.kidsvital.hu) történő közzététellel válik hatályossá.
Jelen ÁSZF 2024.03.01. napján lép hatályba és visszavonásig, vagy módosításig érvényes.
1.FOGALMAK
- Szolgáltató: A TILAMED Kft. (székhelye: 1182 Budapest, Szakolcai utca 8. cégjegyzékszáma: 01-09-424040, adószáma: 32436419-2-43)
- Szolgáltatás: Szolgáltató által nyújtott, jelen ÁSZF 2. és 3. pontjában meghatározott egészségügyi és egyéb kiegészítő szolgáltatások.
- Ügyfél: a Szolgáltató Szolgáltatását igénybe vevő személy,
- Szerződés: a Szolgáltató és Ügyfél között létrejött szerződés, melyben Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását vállalja. (hatályos 2024. március 01. napjától)
- Rendelő: a szolgáltató 1016 Budapest, Hegyalja út 7. szám alatt található rendelője (EMINEO Magánkórház)
2.SZOLGÁLTATÁS
2.1. Szolgáltató a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok, továbbá a Felek által megkötött Szerződés, valamint annak mellékletei, és a jelen ÁSZF szerinti feltételek szerint vállalja egészségügyi és más kapcsolódó szolgáltatások nyújtását az Ügyfél,
2.2. Szolgáltató kijelenti, hogy a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges tárgyi-, személyi feltételekkel, az egészségügyi tevékenység tekintetében, tevékenységére általános szakmai felelősségbiztosítással, és a megfelelő hatósági engedélyekkel rendelkezik.
2.3. Szolgáltató valamennyi Szolgáltatását a mindenkor hatályos jogszabályoknak és az egyéb szakmai előírásoknak megfelelően nyújtja.
2.4. Szolgáltató a tevékenysége során mindig a Ügyfél érdekeinek figyelembe vételével, valamint a tőle elvárható körültekintéssel és gondossággal jár el.
2.5. Szolgáltató rendes nyitvatartási idejében (hétfő-péntek) a következő Szolgáltatásokat nyújtja díjazás ellenében az Ügyfél részére:
- gyermek járóbeteg ellátás
2.6. Szolgáltató a Szolgáltatásokat teljesítési segédek, így közreműködő orvosok, valamint a Szolgáltató egészségügyi alkalmazottai segítségével nyújtja a Szolgáltató Rendelőjében.
2.7. Az Ügyfél kijelenti, hogy a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatást szabad önrendelkezési jogának biztosítása mellett veszi igénybe.
3. AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MENETE – ÜGYFÉL VIZSGÁLATA
3.1. Szolgáltató az Ügyfelet kizárólag előre egyeztetett időpontban fogadja, az előzetes bejelentkezésnek az Ügyfél az alábbi módokon tehet eleget:
- személyesen;
- telefonos ügyfélszolgálaton keresztül;
- online foglaló felületen keresztül
- szerződéses partnerintézményen keresztül
Az időpont-foglalás a Szolgáltató szóbeli, vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé. A Szolgáltató ezúton is tájékoztatja az Ügyfeleket, hogy a Szolgáltatóval folytatott telefonbeszélgetéseket a Szolgáltató minőségbiztosítási, és a Szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatok rögzítése céljából rögzíti.
3.2. Jelen ÁSZF aláírásával Ügyfél kijelenti, hogy a Szolgáltató munkatársaitól a szolgáltatás igénybevétele előtt teljes körű tájékoztatást kapott a szolgáltatás természetéről, a felek jogairól és kötelezettségeiről, jelen ÁSZF rendelkezéseiről, valamint a fizetendő díjakról.
3.3. Az Ügyfél bármely Szolgáltatás igénybevétele előtt részletes szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet az egészségügyi kezelésről. Tudomásul veszi, hogy amennyiben külön írásban nem kéri, úgy a Szolgáltató által rendszeresített formanyomtatványok, tájékoztató, beleegyező nyilatkozat és állapotfelmérő tartalmát elegendőnek tartja az adott Szolgáltatás igénybevételhez és azok aláírásával elismeri, hogy kellő előzetes tájékoztatásban részesült. A további tájékoztatási igényéről lemond.
3.4. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a Szolgáltató rendelkezésére bocsátania az alábbi adatokat:
- családi és utónév,
- születési hely és idő,
- anyja neve,
- TAJ száma, (amennyiben az Ügyfél rendelkezik TAJ kártyával)
- telefonszám,
- e-mail cím,
személyazonosságának megállapítása érdekében Szolgáltató személyazonosító igazolványát (személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány) és lakcímkártyáját elkérje, szükség esetén azokról másolatot készítsen.
3.5. Szolgáltató és Ügyfél között a Szerződés a vizsgálat részét képező ambulánslap köteles aláírni, annak egy példánya a Ügyfelet illeti meg, melyet a konzultációt,
3.6. Ügyfél köteles az ambulánslap kitöltése során a kezelőorvost tájékoztatni minden olyan tényről, információról, adatról és körülményről, amely szükséges a kórtörténet megállapításához, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, állandóan vagy alkalmanként szedett gyógyszeréről és egyéb gyógyhatású készítményeiről, egészségkárosító kockázati tényezőiről, valamint egyes gyógyszerek összetevőivel szembeni érzékenységéről.
3.7. Amennyiben az Ügyfél a szerződéses és jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tesz eleget, úgy a Szolgáltató mentesül az ebből eredő következmények viselése alól, ezekért a Szolgáltatót, vagy a kezelőorvost sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.
3.8. Az ambulánslap aláírásával az Ügyfél hozzájárul a kórelőzmények, valamint a személyi adatok rögzítéséhez, illetve a rögzített adatok egészségügyi kezelés céljából történő kezeléséhez.
4.ÜGYFÉL KEZELÉSE
4.1. Ügyfél köteles a kezeléseken és a vizsgálatokon az előzetesen egyeztetett időpontban, arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni.
4.2. Amennyiben az Ügyfél az előre egyeztetett időpont után több, mint 10 perccel jelenik meg, úgy ellátásra abban az esetben jogosult, ha ezáltal a soron következő, időpontra pontosan megjelenő Ügyfél kezelése időben megvalósítható.
4.3. Az Ügyfél az előre egyeztetett időpont előtt lehetőség szerint legalább 5 perccel megelőzően az egészségközpont recepcióján jelzi, hogy megérkezett a szolgáltatás igénybevétele céljából. A Szolgáltató a bejelentkezés és adatrögzítés, adategyeztetés követően nyújtja az igényelt egészségügyi szolgáltatást.
4.4. Szolgáltató indokolt esetben jogosult kezelési tervet készíteni, valamint azt valamint annak indokairól legkésőbb a következő kezelésen tájékoztatni. A Szolgáltatás igénybevételével az Ügyfél hozzájárulását adja ahhoz, hogy a kitöltésének megkezdésével
4.5. Ügyfél köteles a kezelés során a kezelő orvossal, illetve a Szolgáltató alkalmazottaival együttműködni, a Szolgáltató működési rendjét tiszteletben tartani. Ügyfél köteles írásban megtenni a kezelés elvégzéséhez szükséges, valamint jogszabály által kötelezően előírt nyilatkozatokat. Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a jogszabály által előírt, vagy a Szolgáltató által kért tájékoztató, vagy belegyező és állapotfelmérő nyilatkozatok aláírását megtagadja, úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni és amennyiben ezzel összefüggésben költsége merült fel, úgy azt az Ügyféllel szemben érvényesíteni.
4.6. A Szolgáltatási szerződést valamint a szolgáltatás során szükséges nyilatkozatokat az a személy köteles aláírni, aki a megrendelt egészségügyi szolgáltatást igénybe veszi, ebben a körben a Szolgáltató nem fogadja el képviselő aláírását. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek esetében a szerződést a törvényes képviselők, illetőleg a gondnok köteles aláírni, akik készfizető kezesként felelnek a megrendelt szolgáltatások ellenértékének a kiegyenlítéséért.
4.7 Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy a kezelések elvégzéséhez szükséges mintavételi vizsgálatokat a Szolgáltató elvégezze.
5.DÍJAZÁS, FIZETÉSI FELTÉTELEK
5.1. Az Ügyfél a Szolgáltatás ellenértékeként a Szolgáltató Rendelőjében kifüggesztett, valamint nyilvános honlapján (www.kidsvital.hu) elérhető mindenkor hatályos árlista alapján kalkulált, vagy egyedi árajánlatban meghatározott díjat köteles fizetni a Szolgáltatónak.
5.2. A Szolgáltató díja az Ügyfél kezelését követően azonnal esedékessé válik. Ügyfél jelen ÁSZF aláírásával kötelezettséget vállal arra, hogy a díjat a kezelés befejeztével megfizeti.
5.3. Szolgáltató a készpénzben történő fizetés mellett, lehetővé teszi bankkártyával történő fizetést illetve a banki utalást is.
5.4. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatást valamely, a Szolgáltatóval szerződésben álló biztosító, vagy egészségpénztár finanszírozásával kívánja igénybe venni, úgy köteles azt a recepción előre jelezni. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató részére a díjat ebben az esetben is az Ügyfélnek kell kifizetni azzal, hogy a Szolgáltató által átadott ambuláns lap alapján a díj visszatérítését az egészségpénztártól, illetve biztosítótól követelheti. Ügyfél a Szolgáltatás igénybevétele után köteles az egészségpénztárral, illetve a biztosítóval elszámolni, ennek elmulasztása miatt a Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli
5.5. Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Szolgáltatást biztosító vagy egészségpénztári tag finanszírozásával az egészségpénztári tag rendelkezése alapján –a hatályos jogszabályoknak megfelelően – közeli hozzátartozója vegye igénybe. Ügyfél köteles a pénztártag erre vonatkozó nyilatkozatát a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani.
5.6. Az Ügyfél a szolgáltatási díj késedelmes megfizetése esetén 10 %-os mértékű éves késedelmi kamatot köteles megfizetni a Szolgáltató részére, a késedelembe esés időpontjától a fizetési kötelezettség teljesítésének az időpontjáig számítottan. A Szolgáltató fizetési késedelem esetén jogosult igényét peres úton érvényesíteni a Megrendelővel szemben, és igénybe vehet valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében. Az igényérvényesítéssel kapcsolatos felmerülő többletköltségek a Megrendelőt terhelik.
5.7. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult továbbá megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását a Megrendelő részére, amíg Szolgáltatóval szemben tartozása áll fenn.
6.ÜGYFÉL FELELŐSSÉGE AZ ÁTVETT ESZKÖZÖKÉRT
6.1. Kardiológiai vizsgálat végzése esetén – amennyiben a pontos diagnózis felállítása érdekében szükséges -, a Szolgáltató 24 óra időtartamra Holter EKG, illetve ABPM mérésére szolgáló készüléket (továbbiakban együtt: Készülék) bocsát az Ügyfél rendelkezésére.
6.2. Ügyfél tudomásul veszi, hogy az átadott Készüléket visszaszolgáltatási kötelezettséggel veszi át, azaz a Készülék továbbra is a Szolgáltató tulajdonát képezi, ennek megfelelően a Készülék tulajdonjoga felett nem jogosult rendelkezni.
6.3. Ügyfél tudomásul veszi továbbá, hogy a Készülék átvételekor 20.000,- Ft kauciót köteles fizetni, amely összeget a Készülék hibátlan és hiánytalan állapotban történő visszaszolgáltatása esetén a Készülék visszaadásakor a Szolgáltató részére visszafizet.
Amennyiben a Ügyfél a Készüléket hibás, hiányos vagy sérült állapotban szolgáltatja vissza, úgy Szolgáltató jogosult a kaució összegét a hiba vagy hiány kijavítására, kára megtérítésére fordítani, ezen felül jogosult a kaució összegéből meg nem térülő kárát érvényesíteni.
6.4. Ügyfél büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy a Készüléket az átvételi elismervényben meghatározott időpontban rendeltetésszerű használatra alkalmas, de legalább az átvételkori állapotban visszaszolgáltatja.
6.5. Amennyiben az Ügyfél a Készüléket egyáltalán nem, vagy hibásan, illetve hiányos állapotban szolgáltatja vissza, vagy a Készülék az átvételt követően más módon károsodik, úgy köteles:
- a hiba kijavításához, a hiányosság pótlásához, a kár helyreállításához, vagy adott esetben a készülék pótlásához szükséges költséget az átvétel időpontjától számított 8 napon belül teljes mértékben megfizetni, vagy
- a kárt vagy a Készülék pótlási értékét teljes mértékben megtéríti a Szolgáltatónak.
7.FELELŐSSÉG
7.1. Szolgáltató mindent megtesz az Ügyfél gyógyítása érdekében, de az emberi szervezet biológiai reagáló képességétől, illetve az előre nem látható tényezőktől függően az eredmény és a végleges gyógyulási idő az átlagostól eltérhet.
7.2. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan szövődményért, illetve következményért, kötelezettségeit, valamint a kezelőorvosa utasításait, javaslatait nem tartja be.
8.TAGSÁGI KÁRTYA ÉS KEDVEZMÉNYES ELLÁTÁSRA JOGOSÍTÓ KUPON
8.1. Egyedi szerződés alapján Szolgáltató kedvezményes ellátásra jogosító Tagsági Kártyát és kuponokat bocsáthat ki kérelemre Ügyfelei részére. A jogosultsági feltételek fennállása esetén a Kártyát személyesen a Rendelőben vagy a szolgáltató által működtetett weboldalon keresztül lehet igényelni.
8.2. A Kártya előállításának és egyszeri kipostázásának költségét a Szolgáltató viseli. A postai kézbesítés eredménytelensége esetén a Kártya személyesen átvehető a Rendelőben, vagy – a postaköltség megtérítése ellenében – kérhető ismételt kézbesítése az Ügyfél által megadott címre.
8.3. A kedvezmény mértékét és a kedvezmény körébe vonható lehetséges ellátások, szolgáltatások körét mindenkor a Szolgáltató és az Ügyfél egyedi szerződése határozza meg.
8.4. A Kártya illetve a kupon tulajdonosa előzetes időpont-egyeztetés alapján jogosult a szerződésben meghatározott kedvezményes áron a kiválasztott szolgáltatás igénybevételére.
8.5. A Kártya által biztosított kedvezményt kizárólag annak tulajdonosa veheti igénybe. Sem a Kártya, sem pedig az általa igénybe vehető a szolgáltatás nem átruházható. amely abból ered, hogy az Ügyfél a Szerződésben, illetve jelen ÁSZF-ben meghatározott és kuponokat bocsáthat ki Ügyfelei részére. A jogosultsági feltételek fennállása esetén a Kártyát személyesen a Rendelőben lehet igényelni.
8.6. A Kártya alapján igénybe vehető kedvezmény a kártyán feltüntetett dátumtól számított 1 éven belül használható fel, mely az ellátás tényleges igénybevételével valósul meg. Az igénybevett kedvezményes ellátásról, és annak idejéről a Szolgáltató nyilvántartást vezet.
9.ADATKEZELÉS, ADATVÉDELEM
9.1. A Szolgáltatás igénybevételéhez nélkülözhetetlen az Ügyfél személyes adatainak rögzítése. Szolgáltató köteles a Szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott személyes, illetve különleges adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. számú törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1996. évi XLVII. számú törvény rendelkezéseinek megfelelően kezelni, azokat kizárólag a jogszabályban feljogosított személyek részére adhatja ki.
9.2. Arra az esetre, ha az Ügyfél a díjat a 5.4. pontban meghatározott módon fizeti, és a biztosítóval, vagy egészségpénztárral történő elszámoláshoz szükséges, az Ügyfél hozzájárul a személyes adatainak a biztosító, vagy egészségpénztár részére történő továbbításához.
10.ÜGYFÉLSZOLGÁLAT – PANASZKEZELÉS
10.1. Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, valamint a reklamációk ügyében a Szolgáltató munkatársa jár el, cím: 1016 Budapest, Hegyalja út 7. (telefon: 06-1 44 777 888, e-mail: kidsvital@kidsvital.hu).
10.2. A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációkat kizárólag az Ügyféltől, illetve írásbeli meghatalmazottjától, az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor kapott számla bemutatása mellett fogadja el.
10.3. Amennyiben a Szolgáltató munkatársa nem tud hitelt érdemlő módon meggyőződni az Ügyfél személyazonosságáról, jogosult kérni a panasz írásban történő megerősítését, egyébként a reklamációt elutasítja.
10.4. Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációk ügyében a Szolgáltató annak érkezésétől számított 30 munkanapon belül írásban értesíti az Ügyfelet az általa megadott elérhetőségen.
11.ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
11.1. Felek kölcsönösen kijelentik, hogy a Szolgáltatással kapcsolatosan felmerült vitájukat elsődlegesen békés úton rendezik. Amennyiben az ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy Felek az értékhatár függvényében alávetik magukat az értékhatár függvényében alávetik magukat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes és hatáskörrel rendelkező Bíróság kizárólagos illetékességének.
11.2. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. számú törvény és az Egészségügyről szóló 1996. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos jogszabályok és szakmai protokollok az irányadóak, így különösen az alábbiak:
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1996. évi XLVII. törvény;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásáról szóló 96/2003. (VII.15.) Korm.rend.
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003 (X.20.) ESZCSM rendelet;
- a Szolgáltatónál érvényben lévő szakmai protokollok.
Jelen ÁSZF 2024. március 1. napján lép hatályba és visszavonásig, illetve módosításig érvényes.
TILAMED Kft.